skip to main content
Invité
Panier
Mon compte
Fermer la session
S’identifier
This feature requires javascript
Outil de recherche de la bibliothèque
Tags
A-Z
Citation Linker
Aide
Langue :
Anglais
Français
Allemand
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Entrepôt local Primo
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Entrepôt local Primo
Recherche avancée
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Liberating voices : oral tradition in African American literature. Gayl Jones
Jones, Gayl [1949-...] 1991
Disponible
33MQB MQB
Magasin
(A 28079 )
Demander
Emplacements
Détails
Commentaires et tags
Plus
This feature requires javascript
Actions
Ajouter au Panier
Supprimer du Panier
Courriel
Imprimer
Lien permanent
Citation
EasyBib
EndNote
RefWorks
Delicious
Export RIS
Export BibTeX
This feature requires javascript
Titre:
Liberating voices : oral tradition in African American literature. Gayl Jones
Auteur:
Jones, Gayl [1949-...]
Sujets:
Noirs américains -- Folklore
;
Noirs américains -- Dans la littérature
;
Literature and folklore -- United States
;
Folklore -- Dans la littérature
;
Afro-Americans in literature
;
Oral tradition -- United States
;
Folklore in literature
;
Music and literature
;
American literature -- Afro-American authors -- History and criticism
;
American literature -- History and criticism -- 20th century
;
Littérature américaine -- Auteurs noirs américains -- Thèmes, motifs
;
Littérature américaine -- Thèmes, motifs -- 20e siècle
;
Littérature et folklore -- États-Unis
;
Tradition orale -- Influence -- États-Unis
;
Musique et littérature
Description:
Bibliogr. p.205-221. Index
From dialect to blues and spirituals : Paul L. Dunbar and Langston Hughes Folk speech and character revelation : Sterling Brown's "Uncle Joe" Multiple-voiced blues : Sherley A. Williams's "Someone sweet angel chile" Jazz modalities : Michael S. Harper's "Uplift from a dark tower" Breaking out of the conventions of dialect : Paul L. Dunbar and Zora Neale Hurston Blues ballad : Jean Toomer's "Karintha" Slang, theme, and structure : Loyle Hairston's "The winds of change" Jazz/blues structure in Ann Petry's "Solo on the drums" Folktale, character, and resolution : Ralph Ellison's "Flying home" The freeing of traditional forms : jazz and Amiri Baraka's "The screamers" Dialect and narrative : Zora Neale Hurston's Their eyes were watching God Riddle : Ralph Ellison's Invisible man, or "Change the joke and slip the yoke" Blues and spirituals : dramatic and lyrical patterns in Alice Walker's The third life of Grange Copeland Freeing the voice : Ernest Gaines's The autobiography of Miss Jane Pittman Motives of folktale : Toni Morrison's Song of Solomon
Éditeur:
Cambridge Mass. : Harvard university press, 1991
Date de publication:
1991
Format:
1 vol. (VIII-228 p.) ; 24 cm
Langue:
Anglais
Liens
Envoyer la notice par email
Résmé
Ce document dans WorldCat®
Ce document dans le SUDOC
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Retour à la liste des résultats
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Recherche dans les bases de données distantes en cours. Merci de patienter.
Recherche
dans
scope:("MQB"),scope:(AtoZ),scope:(ALEPH_MQB),scope:(DOC_AV),scope:("PRIMO"),scope:(NOUVEAUTES)
Afficher ce qui a déjà été récupéré
This feature requires javascript
This feature requires javascript