skip to main content

Using graphic novels in the English language arts classroom. William Boerman-Cornell and Jung Kim

Boerman-Cornell, William [1966-...] 2020

Réservez en vérifiant la disponibilité des exemplaires(Obtenir)

  • Titre:
    Using graphic novels in the English language arts classroom. William Boerman-Cornell and Jung Kim
  • Titres liés: Using graphic novels in the English language arts classroom; Using graphic novels in the English language arts classroom
  • Auteur: Boerman-Cornell, William [1966-...]
  • Éditeur: London New York, NY etc. : Bloomsbury Academic, 2020
  • Sujets: Romans graphiques -- Pédagogie;
    Bandes dessinées en éducation;
    Arts du langage;
    Anglais (langue) -- Étude et enseignement;
    Graphic novels in education;
    Language arts
  • Notes: La ressource est également disponible en plusieurs formats numériques
    Bibliographie en fin de contribution. Index
  • Contient: How to read graphic novels as literature Studying themes in graphic novels: Identity Themes in graphic novels: The horrors, spoils, and aftermath of war Story structure, figurative language, and literary terms Graphic novels and literary interpretation: The basics Graphic novels and literary interpretation: More challenging lenses Interdisciplinary teaching Graphic novel adaptations of regular books Teaching literary nonfiction or informational text reading with graphic novels Creating writing and multimodal composition Finding excellent graphic novels
  • Langue: Anglais
  • Date d'édition: 2020
  • Identifiant: 978-1-350-11269-8 ; 978-1-350-11268-1
  • Desc. matérielle: La pagination romaine s'arrête à la page XI ; elle est suivie de [I] page non numérotée. 1 volume ([XII]-200 pages) : illustrations, couverture illustrée en couleurs ; 24 cm

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchez ?

Recherche dans les bases de données distantes en cours. Merci de patienter.