skip to main content
Invité
Panier
Mon compte
Fermer la session
S’identifier
This feature requires javascript
Outil de recherche de la bibliothèque
Tags
A-Z
Citation Linker
Aide
Langue :
Anglais
Français
Allemand
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Entrepôt local Primo
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Entrepôt local Primo
Recherche avancée
This feature requires javascript
This feature requires javascript
"Iwon't stay Indian, I'll keep studying" : race, place, and discrimination in a Costa Rican high school. Karen Stocker
Stocker, Karen cop. 2005
Accès en ligne. La bibliothèque a aussi des exemplaires papier.
Ressource en ligne
Demander
Emplacements
Détails
Commentaires et tags
Plus
This feature requires javascript
Actions
Ajouter au Panier
Supprimer du Panier
Courriel
Imprimer
Lien permanent
Citation
EasyBib
EndNote
RefWorks
Delicious
Export RIS
Export BibTeX
This feature requires javascript
Titre:
"Iwon't stay Indian, I'll keep studying" : race, place, and discrimination in a Costa Rican high school. Karen Stocker
Auteur:
Stocker, Karen
Sujets:
Indians of Central America -- Education -- Costa Rica
;
Indians of Central America -- Ethnic identity -- Costa Rica
;
Indians of Central America -- Social conditions -- Costa Rica
;
Réserves indiennes -- Éducation
;
Indiens d'Amérique -- Éducation -- Costa Rica
;
Indiens d'Amérique -- Identité collective -- Costa Rica
;
Indiens d'Amérique -- Conditions sociales -- Costa Rica
Description:
Bibliogr. p. 225-241. Index
Introduction: "Mi delito es ser de aquí": racism and placism in Costa Rican education The husband's anthropologist: positionality of an unwitting and unwilling double agent The founding father: an ethnographic portrait of Santa Rita Ni chicha ni limonada: identity politics in and about the reservation "Aquí son cuatro o cinco que valen la pena": mechanisms of boundary maintenance "Nada más de estar usando la lógica": curriculum and teaching methods in SRHS "A qué me va a servir esto en la bananera?": teaching identity and its consequences in the post-high school realm "Para no dar a torcer el brazo": strategies of student resistance "Cuesta escribir algo de que nadie puede decir nada": conclusions, applications, implications, and the ethical dilemmas of applied anthropology
Éditeur:
Boulder : University press of Colorado, cop. 2005
Date de publication:
cop. 2005
Format:
1 vol. (X-248 p.) : Jaquette ill. en coul. ; 23 cm
Langue:
Anglais
Liens
Envoyer la notice par email
Lien vers la ressource
Résmé
Ce document dans WorldCat®
Ce document dans le SUDOC
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Retour à la liste des résultats
Résultat
1
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Recherche dans les bases de données distantes en cours. Merci de patienter.
Recherche
dans
scope:("MQB"),scope:(AtoZ),scope:(ALEPH_MQB),scope:(DOC_AV),scope:("PRIMO"),scope:(NOUVEAUTES)
Afficher ce qui a déjà été récupéré
This feature requires javascript
This feature requires javascript